Wodorowanie

Każdy użytkownik samochodu wie, że problemy z silnikiem, to jedne z najgorszych bolączek, które mogą spotkać kierowcę. Koszty i czas naprawy często spędzają sen z powiek. W Tarnowie jest już na to sposób. Auto-Ruch jako pierwsi w mieście proponują bezinwazyjną metodę czyszczenia silnika przez wodorowanie. Nie tylko ochroni silnik, ale i poprawia jego działanie. Jak to działa i ile kosztuje? Zdziwicie się!

Czym jest wodorowanie silnika i NAGAR?

Jest to proces chemiczny, polegający na spalaniu NAGARU, który przez lata gromadzi się w silniku i innych elementach. Sam NAGAR to po prostu pozostały po wypalaniu cząstek paliwa w silniku. Może zalegać na różnych podzespołach związanych bezpośrednio z silnikiem tj.:

  • zaworze EGR,
  • filtrze DPF/FAP,
  • tłokach,
  • ściankach komory spalania,
  • kolektorze wydechowym,
  • tulejach silnika.

Kiedy udać się na wodorowanie?

Jeśli zauważyliście że auto ma jakikolwiek z poniższych problemów:

  • spowolniony - "mułowaty" silnik,
  • głośny silnik,
  • nierówna praca silnika,
  • "turbodziura",
  • zwiększona emisja spalin,
  • większe spalanie,
  • dymienie,
  • falowanie obrotów na zimnym silniku.

Samo wodorowanie od razu poprawi pracę Waszych jednostek. Samochody zaczną mniej palić o nawet 15%. Do tego wyrówna się praca silnika, auto odzyska dawną moc, zmniejszy się efekt „turbo dziury” oraz emisja spalin zmniejszy się nawet o 80%!

Jaki silnik można poddać takiemu zabiegowi?

Każdy.

Co prawda większą predyspozycję do gromadzenia NAGARU posiadają silniki diesla, ale nawet samochód z gazem można poddać temu „liftngowi”. Ważne, aby w miarę możliwości powtarzać taki zabieg co ok. 30 tys. km, ale wszystko zależy od ciężaru nogi kierowcy . Auto które często pokonuje dłuższe dystanse nagromadzi NAGARU mniej, od auta, które porusza się tylko i wyłącznie po mieście, często na nierozgrzanym silniku. Istotne, aby robić to profilaktycznie, a nie, gdy pojawią się już wszystkie z w/w objawów - dodaje.

Jakie są koszty wodorwania?

Sam zabieg trwa do dwóch godzin. Za auto o pojemności do 2.0 przyjdzie nam zapłacić 200 zł. Za wyższe pojemności, 250 zł.

Co zostaje czyszczone podczas wodorowanie

  1. Zawory i ich gniazda
    Pojazd traci moc, dymi, turbo zaczyna "gwizdać", zaczyna brać olej, niepowodzenie na przeglądzie technicznym bo rura dymi, ASO twierdzi, że trzeba wymieniać bo kontrolka engine check - daj sobie ostatnią szansę.

  2. Czyścimy tylko końcówki wtrysków
    Też występuje na nich nagar i osmolenia - dbaj o jakość paliwa. My zapewnimy prawidłowe rozpylenie mieszanki.

  3. Zawór EGR
    Stosuj profilaktykę, zawór z uszkodzoną elektroniką lub uszkodzony mechanicznie nie jest do naprawy, musi się otwierać i zamykać aby go oczyścić. Blokuje się i uszkadza dzięki nagarowi.

  4. Turobsprężarka
    Lubi smarowanie i czyste łopatki, uczestniczy w systemie spalenie mieszank czyli tam gdzie występują osmalanie i nagar. Jest w naszym zasięgu działania.

  5. Filtr cząstek stałych FAP / DPF